הגן הסולארי הנייד

פעילות בנושא איכות הסביבה שמגיעה לבית הספר.

יום ירוק – יום שיא בנושא איכות הסביבה

יום חג בבית הספר!
אנחנו מגיעים אליכם לכל מקום בארץ(!)
עם מבחר תחנות פעילות.
חוויה חינוכית מעולם הקיימות מבלי לצאת משער בית הספר.

בוחרים מסלול:
אנרגיה | פסולת | אדמה

מתמודדים עם אתגרים סביבתיים
פועלים ליצירת עולם טוב יותר

תחנת פעילות כוללת:
ידע ופעילות מעשית
מדריך קיימות + כלי עבודה
חומרים להמחשה + ליצירה
6 שיעורים של 45 דקות
כיתה בתחנה בכל שיעור
שילוב בלו"ז ביה"ס
המשתתפים אוספים חלק מהחומרים
כהכנה ליום הפעילות

מסלול האנרגיה

מזון, דלקים מאובנים, רוח ומים - כולם מקבלים את האנרגיה שלהם מהשמש.
מדוע בישראל עדיין משתמשים בפחם ואיך
אנחנו יכולים לשנות את זה?

מסלול הפסולת

המילה פסולת מגיעה מהשורש פ.ס.ל, אך האם באמת כל מה שאנו משליכים לפח הוא פסול? מה מגיע לפח האשפה, למה זה קורה ו...
איך מפסיקים את זה?

מסלול האדמה

אדמה היא המקור שלנו למזון ולמרבית חומרי הגלם שאנו משתמשים בהם לבנייה ולייצור מוצרים.
דרך מגע עם אדמה לומדים לכבד ולשמור עליה

פעילות בנושא אנרגיה

אנרגיה סולארית פוטו-וולטאית

אנרגיה פוטו-וולטאית היא אנרגיה חשמלית המופקת מאור השמש. תעשיית החלל באמצע המאה ה-20 הובילה לפיתוח תאים פוטוולטאים שהיום ניתן להקים על כל בית ולהיות יצרן חשמל. מדוע אין לנו עדיין מערכת סולארית על הגג של הבית?

ניגע בפחם אבן, נריח נפט גולמי, נתחשמל במחשמלת ידנית, נבצע מדידות בלוח פוטו-וולטאי ונתחרה במסלול המירוצים של החרקים הסולארים.

משך הפעילות: 45 דקות | בחוץ במקום מוצל סמוך לאזור עם שמש

אנרגיה תרמו סולארית

אנרגיה תרמו-סולארית, אנרגיית חום השמש, מאפשרת לנו לחמם מים באמצעות דוד שמש. האם ניתן להשתמש בחום השמש לייצור חשמל כתחליף לשימוש בדלקים מאובנים כמו פחם?

נרכז קרני שמש בתנור שמש פרבולי, נכיר טכנולוגיה של מגדל השמש ונצרוב שמות על ריבועי קרטון לקחת הביתה.

משך הפעילות: 45 דקות | בחוץ במקום מוצל סמוך לאזור עם שמש

פעילות בנושא פסולת

הכנת נייר ממוחזר

מה העלות הסביבתית של ייצור נייר?
כיצד אנחנו יכולים לסייע להוריד את כמות הנייר שמיוצר בעולם?
נלמד על המיחזור כפתרון אחד לבעיית הנייר, ונבין את החסרונות שלו לעומת שימוש חוזר.
בסדנה נכין נייר מכתבים בעבודת יד, העשוי כולו מפסולת נייר משרדי.

משך הפעילות: 45 דקות | בכיתה או בחוץ במקום מוצל

צבע מהטבע

צבעים וחומרים בעולם שלנו מופקים מחומרים רעילים הפוגעים בסביבה בתהליך הייצור, בשימוש ובתור פסולת.
האם ניתן להפחית את השימוש בצבעים על ידי מציאת תחליפים טבעיים?

נפיק צבעים מפיגמנטים טבעיים המצויים באדמה, בתבלינים בפירות ובירקות ונעשה בהם שימוש יצירתי.

משך הפעילות: 45 דקות | בכיתה או בחוץ במקום מוצל

קרקסנות ירוקה

'פסולת' - דבר שהוא פסול ואין לו שימוש. אם נסתכל על הדברים שאנחנו זורקים לפח נגלה שהרבה מהדברים אינם פסולת, כלומר, אפשר לעשות בהם שימוש אחר. שימוש חוזר בחומרים חוסך זמן ואנרגיה.

נעשה שימוש חוזר בפקקי שעם ובפנימיות של צמיגי אופניים כדי ליצור 'פויז' – מוצר ג'אגלינג קרקסני.
כל אחד מביא: 2 פקקי שעם.

משך הפעילות: 45 דקות | בכיתה או בחוץ במקום מוצל

מנגנים ירוק

העולם שלנו מתמודד עם הרבה פלסטיק ושקיות. חלק מהדברים שנזרקים יכולים להפוך בקלות למוצרים שימושיים או לצעצועים מהנים.

בסדנת יצירה נהפוך צינורות, שקיות, בקבוקים ופקקים לחצוצרת קאזו שבה כל הילדים מנגנים.
כל אחד מביא: בקבוק פלסטיק משומש (1.5 ל')

משך הפעילות: 45 דקות | בכיתה או בחוץ במקום מוצל

פעילות בנושא אדמה

פיסול באדמה

אדמה היא חומר גלם זמין וטבעי שיש לו תכונות רבות שמתאימות לייצור כלים ולבנייה. בתרבויות רבות וגם כאן בישראל השתמשו ומשתמשים בו עדיין לבנייה של בתים. נלמד על יתרונות של שימוש באדמה ונלמד לבחון את תכונותיה.

ניצור תערובת חזקה ועמידה בשילוב עם עיסת נייר שבעזרתה ניתן לפסל ולבנות ונשתמש בה ליצירה של פסלון שהתלמידים ייקחו הביתה.

משך הפעילות: 45 דקות | בכיתה או בחוץ במקום מוצל

זרעים מעופפים - הכנת כדורי זרעים

העולם שלנו מתמודד עם הרבה פלסטיק ושקיות. חלק מהדברים שנזרקים יכולים להפוך בקלות למוצרים שימושיים או לצעצועים מהנים.

בסדנת יצירה נהפוך צינורות, שקיות, בקבוקים ופקקים לחצוצרת קאזו שבה כל הילדים מנגנים.
כל אחד מביא: בקבוק פלסטיק משומש (1.5 ל')

משך הפעילות: 45 דקות | בכיתה או בחוץ במקום מוצל

UA-5652336-2